Utställning

Var på Internationell utställning i helgen i Strängnäs!
Ny (gammal) plats, har används på 80-talet, men inte sen dess! Nu har de skrivit avtal på 3 år!
Man får hoppas de fixar lite med både parkeringar och invändigt, för jäklar vad trångt det var!
Kom tidigt så jag fick en plats nära entrén, men det var rena isgatan!
Hur som, först in var Baqiir, ensam hane, ja, han vann hanklassen! Konstigt va??
Sen var det tikar, där var två anmälda, dels Bashira, och dels hennes kusin Tillieville Woqooyi. Bashira tog hem det, sen var det BIR och BIM, fick hjälp av Helena M Håkansson, hon visade Baqiir! Som vann!!

Så supertack för handlerhjälp!

Sen var det en lång väntan, hamnade mitt i Skotska Hjorthundsårsmötet!
Sedan gick jag omkring och kikade lite, snackade med lite folk här och där, plötsligt kom Annica fram! Hon hade suttit i den andra änden av hallen hela dagen, utan att vi visste om varann!! Så typiskt!
Nåja, vi fick snacka lite en stund i alla fall!

Här lite bilder från dagen! Oplacerad i finalen!

Baqiir i rörelse
Stående
Shira i rörelse
och stående
Bästa tik klass
BIR & BIM
Baqiir och Helena
BIR & BIM observera Helenas blick!! 🙂
Några har tyckt att jag och domaren är väldigt lika…. hmm.. klonat mig kanske!
Glada var vi i alla fall!
Dax för allvar och fina bilder, vilket bara gjorde att jag såg rätt så tillknäppt ut!
Finaldags!
 Tyvärr är nån skymd, men en rätt så tuff konkurrans! Vi blev oplacerade såklart!
Efteråt kom domaren och sa att hon hade svårt att välja! Hon hade velat ta med Baqiir…
Nåja! Det var årets första utställning, i helgen kommer en ny!
Vi hörs!
 

Islandshästridning

Blev det idag! Två timmar i skogen, mycket full fart men även några lugna skrittpass!

Lite kul att rida på det här sättet, hästarna bestämmer en hel del själva, så man behöver ju inte vara rädd att rida för hårt! Bara skritta omkring är liksom inte riktigt min grej!

Men, när vi kom hem så var jag ju stel som en pinne, jäklar, tror det var ett år sen sist jag red! Hem och möter den här synen i trappen:

Blev liiite misstänksam!!

Kom upp i sovrummet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Till saken hör att jag igår storstädade övervåningen, och hundarna fick en ny madrass och nytt överdrag! Nu är det paj, liksom dunkudden de fått! (Jag visste inte det var dun, ska tilläggas)

Det tog en timma att städa upp detta!!

Dunet bara flög omkring och till sist tog jag dammsugaren, den blev ju full direkt, men då var ju dunen blöta och lite mer lätthanterliga!!

Ja, så summan av kardemumman: Var det verkligen värt att vara ute och roa sig???

Mässan

Ja, i år så kändes det sådär att åka till mässan av olika anledningar.
Det har hänt en hel del tråkigheter runt i kring, som i alla fall jag blir lite låg av.

Men efter mycket om och men, hade jag fixat lite grillade kycklingspett, ( jag hade faktiskt gjort dem själv!!) köpt potatissallad (det finns gränser…) köpt till en smarrig currysås. Lite alkoholfritt bubbel oxå såklart!
Jag åkte vid 3-tiden på morgonen så jag var där till 7! Då kunde jag först ta in alla saker och sedan gå en promenad med Baqiir och sedan en med tjejerna! Perfekt. Tillsut var både jag och hundar inne och det var nu bara att vänta.
Massor med folk som man måste hinna prata med, så det blev ingen tråkig eller lång väntan ändå!

När alla i sloughi ringen kommit så käkade vi då, det var ju först tänkt till bara Ghazootare, men det fanns så jag även kunde bjuda resten oxå!
Det var otroligt trevligt och faktiskt riktigt gott!
Sen så var det dax då!

Baqiir var väldigt stel i sina bakben, eller ja, det som han gjort illa, sen var han ofokuserad som bara den, eftersom han nu hade Xanni och Qilah, höglöpande så nära!

Ghazoot Bashshar blev bästa hane, Baqiir tvåa och Barqash som Ingela visade blev trea bästa hane.

Så tikar, när jag bytte hund så hann jag inte springa eller varma upp Qilah någonting, hon hoppade jämfota i ringen!
Men, hellre en för glad hund än för lessen!
Tiinas Zira blev bästa tik och Qilah tvåa, en finsk tik fick tyvärr VG och gick inte vidare.
I BIR och BIM tog Tiinas Zira det! Grattis!

Men Bashsar blev alltså Svensk Vinnare 2012! Grattis!!

Avelsgruppen och uppfödargruppen fick båda bra kritiker och HP. Så vi gick till finalerna.
En jobbarkompis dotter, Emmelie, hjälpte till i avelsgrupperna, så vi fick till dem. Tack för det!
Tyvärr ingen placering, men det är såå många där! Den ena domaren tittade inte ens på oss, varken i uppsamlingen eller inne i ringen. Vilket jag tycker är otroligt dåligt!

Men men.

Nu väntar julen!
Det ska bli så roligt, Peter och Erika med lilla Thor kommer hit och firar julen här!!
Ska tita så mycket jag kan!

Vi höres igen!!

Stora Stockholm—

eller HUND 2012 som det heter nu för tiden!
Jag ska dit, såklart! Hela B-kullen kommer dit, ska bli så kul!!! Vi är ett bra team som kommer ha jättetrevligt!!
Jag har bokat hotellrum, men vet inte om jag ska avboka det. Det är ett dubbelrum med två enkelsängar, jättebra ställe när man har hund. Det kostar 1050 per natt, så är man två så blir det 525 kr.
Nån som vill dela??? Hör av er!

Jag har bokat från fredag till söndag, vill ju helst få träffa lilla Thor oxå!

Men, jag ska jobba på söndag natt, så jag har inte riktigt bestämt hur jag ska göra.

Annars händer inte mkt just nu, Qilah ska precis löpa, eller har börjat, rättare sagt, inget kul lagom till HUND 2012!!! Fan fan fan för det!!

Vi höres!